Proč nekupovat fanoušky pro firemní stránku na Facebooku

Home / blog / Proč nekupovat fanoušky pro firemní stránku na Facebooku

Firemní stránka s velkým počtem fanoušků je důkazem úspěšnosti produktů nebo značky. Získávání nových příznivců proto patří k jedné z oblíbených disciplin na Facebooku. Podělím se s vámi o mé nedávné zkušenosti a pokusím se vás přesvědčit, proč nekupovat fanoušky na Facebooku.

Proč nekupovat fanoušky na Facebooku
foto: pexels.com

Není fanoušek jako fanoušek

Stránka s 5 000 fanoušky vzbudí na první pohled větší zájem i očekávání než ta s pouhými 500 skalními. Touha po vyšších počtech je tedy logická. Pokud jsou fanoušci zasloužení a stránku sledují pro její zajímavý obsah, informační přínos nebo dobrou zábavu, je vše v pořádku. Jsou-li však fanoušci bezostyšně jednorázově nakoupeni, není co závidět.

Nekupujte fanoušky, získejte je zdarma dobrým obsahem

Unáhlený počin, jakým nákup fanoušků určitě je, se jednoduše nevyplácí. Takoví fanoušci jsou s největší pravděpodobností uměle vytvořené profily nebo profily dávno nefunkční, které na vaší stránce nebudou reagovat, komentovat a sdílet vaše těžce vytvořené příspěvky. Dosah vašich postů bude minimální a situaci nezmění ani nově příchozí fanoušci, protože míra zobrazování příspěvků bude velmi nízká. Facebook totiž vaše posty bez reakcí vyhodnotí jako nezajímavé a nebude se namáhat s jejich zobrazováním. Vždyť je ve feedu tolik atraktivnějšího obsahu. Z vaší facebookové stránky se tak stane černá díra a každý další post bude jen výstřelem do tmy.

Důkaz proč nekupovat fanoušky na Facebooku

Abych nemluvila (nebo spíš nepsala) jen tak do větru, ukážu vám vše na konkrétních číslech a facebookových stránkách, které spravuji. Každá ze stránek má naprosto odlišné zaměření a cílové publikum, ale to teď není podstatné. Hlavní jsou statistiky. Vybrala jsem tři stránky. Jedna z nich má koupené fanoušky (jak se později ukázalo).

Určitě jste na první pohled odhalili, že stránka 3 je ten Černý Petr s koupenými fanoušky. Dosah příspěvků je vzhledem k celkovému počtu fanoušků tristní. Základní dosah příspěvků se obecně pohybuje kolem 10 % a s každým To se mi líbí, sdílením a komentářem je dosah vyšší a vyšší. V případě stránky č. 3 kvůli nečinnosti koupených fanoušků dosah zůstává stále na samém dnu.

Počet fanoušků není to nejdůležitější

Nákup fanoušků proto určitě nedoporučuji. Celkový počet fanoušků je jen číslo, které ještě o ničem nevypovídá. Podstatnější je, zda vaši příznivci na příspěvky reagují, komentují a sdílejí je, a tím šíří váš obsah. Jen tak může vzniknout vztah mezi vaší značkou a vašimi stávajícími nebo budoucími zákazníky, jen tak získáte zpětnou vazbu, která pro vás bude přínosem, a jen tak bude vaše facebooková stránka plnit cíle, které jste si stanovili – budovat vaši značku, informovat nebo podporovat prodej produkt. A to je to, oč tu běží.

Máte zkušenosti s nákupem fanoušků? Podělte se o ně v komentářích!

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Napsat komentář