Mýty a fakta o reklamě na Facebooku

Home / blog / Mýty a fakta o reklamě na Facebooku

Při spolupráci s drobnými podnikateli se až příliš často setkávám s názorem, že reklama na Facebooku nefunguje. Tito podnikatelé mají s propagací na Facebooku jen velmi malé nebo žádné zkušenosti, ale už ji dopředu nedůvěřují.

reklama na Facebooku
zdroj: pexels.com

Jak vzniká nedůvěra v reklamu na Facebooku

Stačí jedna špatná zkušenost a negativní názor je na světě. Může jít o nesprávně nastavenou propagaci nebo použití Facebooku pro propagaci produktu, jehož cílová skupina je velmi úzká a specifická, a propagace na Facebooku tak není nejvhodnější. Se špatnou zkušeností se pak stačí podělit s přáteli a kolegy podnikateli, a negativní pohled se tak šíří dál a dál.

Každopádně je velká škoda na reklamu na Facebook zanevřít a nevyužít výhod, které nabízí. Pojďme se podívat na několik častých mýtů o reklamě na Facebooku a na fakta, která je vyvracejí.

 

Také nevěříte, že propagace na Facebooku funguje?

Setkala jsem se s následujícími názory, které jsou u drobných nebo začínajících podnikatelů, zdá se, velmi časté. Je třeba tyto mýty prolomit!

“Na Facebook nikdo nechodí.” S tímto tvrzením bych si dovolila nesouhlasit. Podle statistik se počet uživatelů Facebooku stále zvyšuje. Server Newsfeed.cz uvádí, že v 1. čtvrtletí roku 2017 stoupl počet uživatelů Facebooku v ČR na 4,8 miliónu. Z toho se 3,8 miliónu uživatelů přihlašuje každý den. A to určitě nejsou malá čísla.

“Reklamou nezískáme skutečné aktivní fanoušky. Na reklamy neklikají opravdoví lidé.” Reklamy a sponzorované příspěvky se zobrazují lidem z masa a kostí, žádným fiktivním profilům. Pokud je reklama zaujme, dají like, začnou sledovat stránku nebo uskuteční jinou konverzi. Facebook není podvodník, který by operoval s falešnými profily. Nemá to zapotřebí, už jen vzhledem k počtu uživatelů zmíněných výše.

“Reklama na Facebooku je drahá.” Tento názor je naprosto mylný. Opak je pravdou. Reklama na Facebooku je vzhledem k dosahu a možnostem cílení velmi levná. Patří k nejlevnějším formám propagace. S propagací můžete začít už na úrovni stokorun. I s takto nízkým rozpočtem se výsledky dostaví. Čím vyšší částky do reklamy vložíte, tím vyšší bude mít reklama dosah a zobrazí se většímu počtu lidí.

“Reklamy si dnes už nikdo nevšímá.” Rozumím, co má autor tohoto výroku na mysli. Lidé jsou reklamou zahlceni, vidí ji na každém kroku a i díky tomu vznikl termín “bannerová slepota.” Reklamy na facebooku však nemají podobu klasických bannerových reklam. Neliší se od běžných příspěvků. Často si uživatelé Facebooku ani nevšimnout, že se jedná o reklamu.

 

Dejte reklamě na Facebooku šanci. Můžete jen získat

Protože reklama na Facebooku nevyžaduje vysoký rozpočet a umožňuje zacílení podle lokality, věku nebo zájmů, je pro menší firmy a živnostníky optimální. V první fázi můžete do reklamy vložit je nižší částky a sledovat výsledky. Již běžící reklamu můžete také průběžně měnit a optimalizovat. Nebo můžete spustit reklam více, každou s jiným zacílením, a sledovat, která funguje lépe. Podle výsledků pak nastavíte příští reklamu nebo se pustíte do dalšího experimentování.

 

Případ jedné cukrárny

Jako příklad uvedu cukrárnu s jednou pobočkou, pro kterou jsem upravila stránku na Facebooku, vytvářela příspěvky a nastavila propagaci. Stránka na Facebooku byla založena před rokem. Se stránkou jsem pracovala 1 měsíc. Rozpočet na propagaci byl 1 000 Kč. Spustila jsem propagaci místí firmy a postupně 4 sponzorované příspěvky. Za tento měsíc došlo k 100% nárůstu fanoušků stránky. Celkový dosah příspěvků se vyšplhal na 23 tis. Statistiky však nejsou to nejdůležitější. Podstatné je, že cukrárna získala mnoho nových platících zákazníků a nových objednávek na dorty a jiné dobroty. Reklama oslovila uživatele Facebooku, kteří o existenci cukrárny vůbec nevěděli, informaci ocenili a přidali se k fanouškům. Majitelka cukrárny je s výsledky spokojena a ve spolupráci chce dále pokračovat.

I když placená reklama na Facebooku skončí, propagace funguje dál, protože lidé se o dobré zkušenosti s firmou nebo výrobkem podělí i mimo Facebook, a pozitivní reference se tak dostávají k dalším a dalším lidem. Reklama na Facebooku jen urychlí proces, který by trval dlouhé měsíce, možná i roky.

Jaké jsou vaše zkušenosti s reklamou na Facebooku? Podělte se o ně v komentáři!

 

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

3 Comments

  • Eva Váňová

    Díky za komentář. Změny jsou časté, nicméně naštěstí uživatelsky docela příznivé. Firmy jsou Facebookem tlačeny do reklam stále víc. Spravuji jednu stránku na Slovensku, kde se průzkumník testuje a propad dosahu je značný, u příspěvků nepropagovaných i propagovaných. Díky atraktivitě produktu byl dosah příspěvků nad 100 %, nyní je kolem 50 %. Tyto pokusy mohou odradit řadu firem, hlavně těch menších, od časové i finanční investice do FB. Ale tak snad to má Marek promyšlené a ví, co dělá.:-)

Napsat komentář