3 funkce MailChimpu, díky kterým bude váš emailing účinnější

Home / blog / 3 funkce MailChimpu, díky kterým bude váš emailing účinnější

MailChimp je nejpoužívanějším nástrojem emailingu u nás i celosvětově. Oblíbenost si získal pro jednoduchému používání a řadu šablon, díky kterým je vzhled výsledných e-mailů dokonalý. Pokud množství e-mailových kontaktů v seznamu nepřesáhne hranici 2000, je vše zdarma. Co víc si přát.

Ale klidně si víc přejte. MailChimp je chytřejší, než se na první pohled zdá. Jako ta opička, kterou má v logu. Jaké jsou tři funkce MailChimpu, které byste měli znát?

3 užitečné funkce, díky kterým bude váš emailing efektivnějšíSegmentace

Segmentace je práce se seznamem e-mailových kontaktů. Kontakty můžete třídit a utvářet z nich segmenty na základě určitých kritérií. Jaká kritéria zvolíte, bude jen na vás. Na začátku je třeba trochu zapřemýšlet o vaší cílové skupině a sdělení, které máte v plánu poslat, ale princip segmentace si jistě rychle osvojíte a naučíte se s ním pracovat. Správně nadefinované segmenty vám pomůžou zvýšit Open rate (Procento otevření e-mailu) i Click rate (Procento prokliku), a udeřit tak hřebík na hlavičku o poznání přesněji. Správně použitou segmentací můžete také snížit množství odhlášených kontaktů.

Segmentace v Mailchimpu
Příklad nastavení segmentace v MailChimpu. Cílím na kontakty, které neotevřely posledních pět e-mailů a zároveň nakoupili za víc než 1 000 USD.

Jak začít se segmentací

Pro začátek zkuste pracovat s aktivitou vašich kontaktů. Pomocí segmentace můžete vybrat kontakty, které nereagovaly na vaše předchozí e-maily nebo na jeden konkrétní a oslovit je jinak. Dále můžete vzít v úvahu dobu, po kterou se kontakt nachází ve vaší databázi a přijít se speciální nabídkou pro nové kontakty nebo pro “staré bardy”, kteří jsou s vámi už nějaký ten pátek. Dalším parametrem segmentace je nákupní aktivita. Nechcete ty, kteří před pár dny nakoupili naštvat novou slevou? Z e-mailu je vylučte. Možností a kombinací segmentace je mnoho.

Kde nastavit segmenty

Jsou dva způsoby. Můžete otevřít list kontaktů a přejít do Manage contact, kde vytvoříte nový segment a uložíte ho. Nebo nastavíte segmentaci až v průběhu tvorby e-mailové kampaně. Můžete vytvořit nový jednorázový segment nebo vybrat z uložených.

 

A/B testování

Chytrá pomůcka pro váhavé střelce. Nemůžete se rozhodnout o předmětu e-mailu, obsahu nebo čase odeslání? MailChimp to udělá za vás. Dokonce můžete otestovat i vliv From name. Musíte si zvolit pouze jeden typ testování a u toho vytvořit dvě nebo tři varianty. A/B test je ideální v případě, že máte dostatečně velký seznam kontaktů. U menšího počtu můžou být výsledky zavádějící. A/B testování nepoužívám často. Většinou pro předmět e-mailu, když chci zjistit, jestli budou příjemci lépe reagovat na jasné sdělení, např. Slevy 30 % jen do půlnoci, nebo je víc zaujme např. Proč je dnes nejlepší čas k nákupu.

A/B testování v Mailchimpu
Nastavení A/B testu

 

Prakticky testování probíhá tak, že MailChimp odešle testované varianty na vámi určené procento kontaktů ze seznamu. Po určité době vyhodnotí výsledky a vítěznou variantu pošle na zbývající část kontaktů.

Kde najít nastavení A/B testování?

Kliknete na vytvoření kampaně (Create campaign) a vytvoření e-mailu (Create an Email). Zobrazí se obrazovka níže a už vidíte, kam kliknout.

Kudy se dostat do nastavení A/B testování v Mailchimpu
Kudy se dostat do nastavení A/B testování

Click map (mapa prokliků)

Geniálně jednoduchý nástroj pro vyhodnocení již odeslaných e-mailů. Pomocí click map jednoduše zjistíte, kudy se adresáti vašeho e-mailu proklikli na váš web. A o to v e-mailingu jde především, o prokliky. Proklik je známka reakce na obsah e-mailu, touha zjistit více, dostat se dál, koupit.

Click map v Mailchimpu
Příklad mapy prokliků odeslaného e-mailu

Co vyčíst z mapy prokliků?

No co slyší vaše kontakty, jdou po grafických bannerech, klikají na odkazy v textech nebo na akční tlačítka? Čtou delší texty, všimnou si informace schované v souvětích? Ve které části e-mailu je prokliků nejvíce – na začátku, nebo na konci?  Fungují lépe tlačítka s textem vyzývajícím k přímé akci jako např. Koupit nebo víc kliků padne na soft variantu s textem Prohlédnout zboží. Platí, že zelená barva je konverzní, nebo dobře fungují i tlačítka v modré? A to není vše.

Díky mapě prokliků můžete objevit váš nový segment nebo cílovou skupinu, na kterou pak namíříte příští sdělení. Představte si, že máte e-shop s potřebami pro domácí mazlíčky. V e-mailu doporučujete dva produkty. Jeden je určen pro kočky, druhý pro psy. Na každý z produktů kliklo určité množství kontaktů. Je produkt pro kočky výrazně úspěšnější? Co takhle vytvořit speciál přímo pro kočkaře (Když existují pejskaři, proč ne kočkaři?). MailChimp umožňuje exportovat seznam všech, kteří klikli na jeden konkrétní odkaz. V našem případě tedy produkt pro kočky. A seznam kočkařů (zase to slovo) je na světě.

Kde najít mapu prokliků?

Když v seznamu kampaní najedete myší na konkrétní kampaň, objeví se na pravé straně tlačítko View Report. Klik na něj. Stále se drže vpravo a uvidíte ukazatel Click rate, který je vstupní branou k vaší mapě pokladů tedy prokliků. Našli? Paráda! Vzhůru do objevování nových možností.

A jsme u konce. Pokud článek pomůže alespoň jednomu z vás, budu ráda. Pokud máte svoje zkušenosti a tipy, hoďte je do komentářů, ráda se dozvím něco nového.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.