Nikdy nebudu mít o copywritingu načteno tolik, abych se nemohla pustit do další knížky. Tentokrát mě zaujala publikace Kreativní copywriting od copywriterky Anny Sálové. Zlákala mne obálka. Tyrkysová, to je moje barva. Ale také otázka – je možné napsat o tvorbě reklamních textů ještě něco nového?

Nenapsal už Pavel Šenkapoun, Otto Bohuš a David Ogilvy všechno?
Může Anna Sálová přijít s něčím novým? Může.
Anna Sálová šéfovala týmu copywriterů v agentuře H1.cz a nyní vede vlastní agenturu Content Wizard. Já jsem se s jejím jménem poprvé setkala díky knize Copywriting – pište texty, které prodávají. Její nové tyrkysové dílko vyšlo v roce 2018. Nejde cestou klasických pouček, ale ukazuje tvorbu textů v širším kontextu. Pro inspiraci sahá ke známým autorům a marketérům. Praktické tipy rozděluje do 33 kapitol, které doplňují originální ilustrace.
Podobnost čistě náhodná
Znáte knihy od Austina Kleona Ukaž, co děláš a Kraď jako umělec? Pak je Kreativní copywriting jejich hodně podobným bráchou. Velikostí, formou i grafickým zpracováním. A mně se to líbí!

Copywriterka se nezapře
Anička si nelibuje v rozvláčných popisech, ale jde na věc stručně a jasně. Vždyť je přece copywriterka. Dozvíte se, jak přicházet s novými nápady, proč používat power words, jak se psaním reklamních textů souvisí Maslowova pyramida potřeb, jak na storytelling, co jsou to archetypy a prodejní pitch.
Nahlédnutí do agenturního světa
Pro mne má kniha další velký význam. Dává mi nahlédnout do fungování copywriterů v agenturách.
Na začátku každé kampaně musí přijít dobrý nápad. Čím ale začít, když takhle sedíte v designové zasedačce s kolegy a dumáte nad projektem? Čtu si úvod první kapitoly a přitom sedím sama u pracovního stolu s výhledem na beskydské kopečky. Patřím totiž do skupiny copywriterů samotářů, kteří nemají kolegy, natož zasedačku a brainstormovat můžou jen sami se sebou. Nepoužívám slova jako focus groups, mission statement nebo copy sketching, protože nezapadají do slovníku mých klientů. Proto díky za tuto knihu a rozšíření obzorů!
Jste marketér, copywriter (který už má základy dávno zmáknuté) nebo idea maker? Pokud nevíte co by s vaším copy, nechte se nakopnout touto sympatickou knížkou. Ve vaší knihovně se jistě neztratí.