Při spolupráci s drobnými podnikateli se až příliš často setkávám s názorem, že reklama na Facebooku nefunguje. Tito podnikatelé mají s propagací na Facebooku jen velmi malé nebo žádné zkušenosti, ale už ji dopředu nedůvěřují.

reklama na Facebooku
zdroj: pexels.com

Jak vzniká nedůvěra v reklamu na Facebooku

Stačí jedna špatná zkušenost a negativní názor je na světě. Může jít o nesprávně nastavenou propagaci nebo použití Facebooku pro propagaci produktu, jehož cílová skupina je velmi úzká a specifická, a propagace na Facebooku tak není nejvhodnější. Se špatnou zkušeností se pak stačí podělit s přáteli a kolegy podnikateli, a negativní pohled se tak šíří dál a dál.

Každopádně je velká škoda na reklamu na Facebook zanevřít a nevyužít výhod, které nabízí. Pojďme se podívat na několik častých mýtů o reklamě na Facebooku a na fakta, která je vyvracejí.

 

Také nevěříte, že propagace na Facebooku funguje?

Setkala jsem se s následujícími názory, které jsou u drobných nebo začínajících podnikatelů, zdá se, velmi časté. Je třeba tyto mýty prolomit!

„Na Facebook nikdo nechodí.“ S tímto tvrzením bych si dovolila nesouhlasit. Podle statistik se počet uživatelů Facebooku stále zvyšuje. Server Newsfeed.cz uvádí, že v 1. čtvrtletí roku 2017 stoupl počet uživatelů Facebooku v ČR na 4,8 miliónu. Z toho se 3,8 miliónu uživatelů přihlašuje každý den. A to určitě nejsou malá čísla.

„Reklamou nezískáme skutečné aktivní fanoušky. Na reklamy neklikají opravdoví lidé.“ Reklamy a sponzorované příspěvky se zobrazují lidem z masa a kostí, žádným fiktivním profilům. Pokud je reklama zaujme, dají like, začnou sledovat stránku nebo uskuteční jinou konverzi. Facebook není podvodník, který by operoval s falešnými profily. Nemá to zapotřebí, už jen vzhledem k počtu uživatelů zmíněných výše.

„Reklama na Facebooku je drahá.“ Tento názor je naprosto mylný. Opak je pravdou. Reklama na Facebooku je vzhledem k dosahu a možnostem cílení velmi levná. Patří k nejlevnějším formám propagace. S propagací můžete začít už na úrovni stokorun. I s takto nízkým rozpočtem se výsledky dostaví. Čím vyšší částky do reklamy vložíte, tím vyšší bude mít reklama dosah a zobrazí se většímu počtu lidí.

„Reklamy si dnes už nikdo nevšímá.“ Rozumím, co má autor tohoto výroku na mysli. Lidé jsou reklamou zahlceni, vidí ji na každém kroku a i díky tomu vznikl termín „bannerová slepota.“ Reklamy na facebooku však nemají podobu klasických bannerových reklam. Neliší se od běžných příspěvků. Často si uživatelé Facebooku ani nevšimnout, že se jedná o reklamu.

 

Dejte reklamě na Facebooku šanci. Můžete jen získat

Protože reklama na Facebooku nevyžaduje vysoký rozpočet a umožňuje zacílení podle lokality, věku nebo zájmů, je pro menší firmy a živnostníky optimální. V první fázi můžete do reklamy vložit je nižší částky a sledovat výsledky. Již běžící reklamu můžete také průběžně měnit a optimalizovat. Nebo můžete spustit reklam více, každou s jiným zacílením, a sledovat, která funguje lépe. Podle výsledků pak nastavíte příští reklamu nebo se pustíte do dalšího experimentování.

 

Případ jedné cukrárny

Jako příklad uvedu cukrárnu s jednou pobočkou, pro kterou jsem upravila stránku na Facebooku, vytvářela příspěvky a nastavila propagaci. Stránka na Facebooku byla založena před rokem. Se stránkou jsem pracovala 1 měsíc. Rozpočet na propagaci byl 1 000 Kč. Spustila jsem propagaci místí firmy a postupně 4 sponzorované příspěvky. Za tento měsíc došlo k 100% nárůstu fanoušků stránky. Celkový dosah příspěvků se vyšplhal na 23 tis. Statistiky však nejsou to nejdůležitější. Podstatné je, že cukrárna získala mnoho nových platících zákazníků a nových objednávek na dorty a jiné dobroty. Reklama oslovila uživatele Facebooku, kteří o existenci cukrárny vůbec nevěděli, informaci ocenili a přidali se k fanouškům. Majitelka cukrárny je s výsledky spokojena a ve spolupráci chce dále pokračovat.

I když placená reklama na Facebooku skončí, propagace funguje dál, protože lidé se o dobré zkušenosti s firmou nebo výrobkem podělí i mimo Facebook, a pozitivní reference se tak dostávají k dalším a dalším lidem. Reklama na Facebooku jen urychlí proces, který by trval dlouhé měsíce, možná i roky.

Jaké jsou vaše zkušenosti s reklamou na Facebooku? Podělte se o ně v komentáři!

 

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

3 thoughts on “Mýty a fakta o reklamě na Facebooku

  1. Díky za komentář. Změny jsou časté, nicméně naštěstí uživatelsky docela příznivé. Firmy jsou Facebookem tlačeny do reklam stále víc. Spravuji jednu stránku na Slovensku, kde se průzkumník testuje a propad dosahu je značný, u příspěvků nepropagovaných i propagovaných. Díky atraktivitě produktu byl dosah příspěvků nad 100 %, nyní je kolem 50 %. Tyto pokusy mohou odradit řadu firem, hlavně těch menších, od časové i finanční investice do FB. Ale tak snad to má Marek promyšlené a ví, co dělá.:-)

Napsat komentář