Píšete blog a chcete, aby fungoval jako magnet na návštěvníky? Už vás nebaví psát si články do virtuálního šuplíku? Jedinou cestou je relevantní obsah – zajímavý a užitečný pro vaši cílovou skupinu. Když takový obsah vyladíte po stránce SEO, může vám krásně přivádět organickou návštěvnost. Takže jak psát blog?

Jak psát blog
zdroj: Pexels.com

Článek jako investice aneb Jak psát blog chytře

Výhodou článků je jejich stálost. Články nikam nezmizí, naopak z pohledu vyhledávačů časem získávají na hodnotě. Návštěvnost umí přivádět zcela bez vašeho dalšího přičinění a bez placené reklamy. Tři roky „starý“ článek se může objevovat na prvních příčkách ve výsledcích vyhledávání. To se vám s textem sdíleným na Facebooku nestane. Psaní blogu je tak ideální pro ty, kteří svůj byznys chtějí rozvíjet dlouhodobě.

Jak to může vypadat v praxi? Článek o mýdlovém slizu v magazínu o ekologickém životním stylu, který vydělává pomocí afilliate odkazů, se deset let drží na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání na klíčové slovo mýdlový sliz a stále přivádí pravidelnou návštěvnost. Mých několik hodin psaní se proměnilo v investici s úžasnou návratností.

Dálnice, která přivádí nové zákazníky

„A jak jste mě objevil? Narazil jsem na Google na Váš článek, který mě zaujal.“ Tohle jsem slyšela už mnohokrát. Z blogu se tak stává jedna z významných cest, které přivádějí zákazníky přímo z vyhledávačů. Z takových poptávek velmi často vznikají zakázky, protože poptávající hledá řešení své aktuální potřeby. Pokud se z návštěvníka nestane hned zákazník, může si stáhnout magnet na kontakty a přidat se tak do seznamu e-mailů, přihlásit se do FB skupiny nebo začít sledovat vaši FB stránku.

Blogy jsou moje láska už téměř deset let. Začínala jsem s osobním zápisníčkem a teď vnímám blog jako silný marketingový nástroj fungující dvěma směry. Má moc přitahovat návštěvnost z vyhledávačů, a tím také budovat vaši komunitu, když na webu sbíráte e-mailové kontakty. Zároveň můžete své komunitě servírovat nová témata sdílením článků na sítích a v newsletteru. Je to ideální symbióza.

Několik hodin psaní se proměnilo v investici s úžasnou návratností.

Znát klíčová slova nestačí

Nestačí mít ani magnetický nadpis. Vyhledávače jsou stále sofistikovanější. Simulují chování lidí a pátrají po co nejpřesnější odpovědi na dotaz hledajícího. Hlavní je relevantní obsah, který návštěvníky webu zaujme a přinese jim hodnotnou informaci. Takový obsah pak vzbudí důvěru a má potenciál změnit návštěvníka webu v zákazníka.

Přitom není třeba velkých změn a sebezapření. Stačí si uvědomit, že v SEO nejde o to ošálit vyhledávače nebo hledající, ale přiblížit jim náš obsah. Cílem vyhledávačů je najít nejlepší možnou odpověď na hledaný dotaz. Našim cílem je dostat náš obsah k naší cílové skupině. Oba směry spojuje SEO, které přirozeně vede k vytváření srozumitelného, čitelného, užitečného a dohledatelného obsahu.

Co když článek ve vyhledávačích neuspěje?

To se může stát. Nikdy nemáte 100% jistotu, jak na váš článek algoritmus Googlu zareaguje. Ale pořád budete mít hodnotný článek, který můžete sdílet na všech sítích a v newsletteru. Článek z vašeho webu nezmizí a svou pozici ve vyhledávačích si vybuduje třeba za rok. Pokud je článek tzv. nadčasový, můžete ho recyklovat a sdílet opakovaně. Protože jeho kvalita se nemění ani s odstupem času.

Není nutné optimalizovat každý článek

Ale sem tam takový optimalizovaný článek přidat se určitě vyplatí. Každý zacílený článek je jako semínko, které bude postupně růst a přinese vám úrodu v podobě návštěvnosti. A co teprve až bude z několika semínek velký sad. Návštěvnost k vám bude proudit, i když budete právě spát.

Jak psát magnetický blog zjistíte v kurzu Blog&SEO

V kurzu Blog&SEO objevíte, jak psát články, které nezapadnou, ale přivádějí organickou návštěvnost i dlouhé roky. Dozvíte se, jak funguje SEO pro blog, co lidé ohledně vašeho tématu vyhledávají a jaká slova používají. Naučíte se, jak o tvorbě článků přemýšlet v širších souvislostech. Ukážeme si, jak na nadpisy i podnadpisy, jak psát perex a jednotlivé odstavce. Dozvíte se, jak jednoduše vyhodnocovat statistiky a jak sledovat úspěšnost vašeho snažení. Za 10 dní získáte celé know-how, které hned pomocí praktických úkoly převedete do praxe.

Nebudu vám tvrdit, že blog je jediná cesta, jak si přivést zákazníky. Je to jedna z cest. Ale když už po ní jdete, ať to stojí za to!