Píšete blog a chcete, aby fungoval jako magnet na návštěvníky? Už vás nebaví psát si články do virtuálního šuplíku? Jedinou cestou je relevantní obsah – zajímavý a užitečný pro vaši cílovou skupinu. Když takový obsah vyladíte po stránce SEO, může vám krásně přivádět organickou návštěvnost. Takže jak psát blog?
Článek jako investice aneb Jak psát blog chytře
Výhodou článků je jejich stálost. Články nikam nezmizí, naopak z pohledu vyhledávačů časem získávají na hodnotě. Návštěvnost umí přivádět zcela bez vašeho dalšího přičinění a bez placené reklamy. Tři roky „starý“ článek se může objevovat na prvních příčkách ve výsledcích vyhledávání. To se vám s textem sdíleným na Facebooku nestane. Psaní blogu je tak ideální pro ty, kteří svůj byznys chtějí rozvíjet dlouhodobě.
Jak to může vypadat v praxi? Článek o mýdlovém slizu v magazínu o ekologickém životním stylu, který vydělává pomocí afilliate odkazů, se deset let drží na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání na klíčové slovo mýdlový sliz a stále přivádí pravidelnou návštěvnost. Mých několik hodin psaní se proměnilo v investici s úžasnou návratností.
Dálnice, která přivádí nové zákazníky
„A jak jste mě objevil? Narazil jsem na Google na Váš článek, který mě zaujal.“ Tohle jsem slyšela už mnohokrát. Z blogu se tak stává jedna z významných cest, které přivádějí zákazníky přímo z vyhledávačů. Z takových poptávek velmi často vznikají zakázky, protože poptávající hledá řešení své aktuální potřeby. Pokud se z návštěvníka nestane hned zákazník, může si stáhnout magnet na kontakty a přidat se tak do seznamu e-mailů, přihlásit se do FB skupiny nebo začít sledovat vaši FB stránku.
Blogy jsou moje láska už téměř deset let. Začínala jsem s osobním zápisníčkem a teď vnímám blog jako silný marketingový nástroj fungující dvěma směry. Má moc přitahovat návštěvnost z vyhledávačů, a tím také budovat vaši komunitu, když na webu sbíráte e-mailové kontakty. Zároveň můžete své komunitě servírovat nová témata sdílením článků na sítích a v newsletteru. Je to ideální symbióza.
Několik hodin psaní se proměnilo v investici s úžasnou návratností.
Znát klíčová slova nestačí
Nestačí mít ani magnetický nadpis. Vyhledávače jsou stále sofistikovanější. Simulují chování lidí a pátrají po co nejpřesnější odpovědi na dotaz hledajícího. Hlavní je relevantní obsah, který návštěvníky webu zaujme a přinese jim hodnotnou informaci. Takový obsah pak vzbudí důvěru a má potenciál změnit návštěvníka webu v zákazníka.
Přitom není třeba velkých změn a sebezapření. Stačí si uvědomit, že v SEO nejde o to ošálit vyhledávače nebo hledající, ale přiblížit jim náš obsah. Cílem vyhledávačů je najít nejlepší možnou odpověď na hledaný dotaz. Našim cílem je dostat náš obsah k naší cílové skupině. Oba směry spojuje SEO, které přirozeně vede k vytváření srozumitelného, čitelného, užitečného a dohledatelného obsahu.
Co když článek ve vyhledávačích neuspěje?
To se může stát. Nikdy nemáte 100% jistotu, jak na váš článek algoritmus Googlu zareaguje. Ale pořád budete mít hodnotný článek, který můžete sdílet na všech sítích a v newsletteru. Článek z vašeho webu nezmizí a svou pozici ve vyhledávačích si vybuduje třeba za rok. Pokud je článek tzv. nadčasový, můžete ho recyklovat a sdílet opakovaně. Protože jeho kvalita se nemění ani s odstupem času.
Není nutné optimalizovat každý článek
Ale sem tam takový optimalizovaný článek přidat se určitě vyplatí. Každý zacílený článek je jako semínko, které bude postupně růst a přinese vám úrodu v podobě návštěvnosti. A co teprve až bude z několika semínek velký sad. Návštěvnost k vám bude proudit, i když budete právě spát.
Jak psát magnetický blog zjistíte v kurzu Blog&SEO
V kurzu Blog&SEO objevíte, jak psát články, které nezapadnou, ale přivádějí organickou návštěvnost i dlouhé roky. Dozvíte se, jak funguje SEO pro blog, co lidé ohledně vašeho tématu vyhledávají a jaká slova používají. Naučíte se, jak o tvorbě článků přemýšlet v širších souvislostech. Ukážeme si, jak na nadpisy i podnadpisy, jak psát perex a jednotlivé odstavce. Dozvíte se, jak jednoduše vyhodnocovat statistiky a jak sledovat úspěšnost vašeho snažení. Za 10 dní získáte celé know-how, které hned pomocí praktických úkoly převedete do praxe.
Nebudu vám tvrdit, že blog je jediná cesta, jak si přivést zákazníky. Je to jedna z cest. Ale když už po ní jdete, ať to stojí za to!