Kovářova kobyla nesmí chodit bosa! Proto mám marketingovou strategii, která má pevné body a jasný cíl. A co je nejdůležitější? Funguje! Prozradím vám, kde hledám inspiraci a podělím se o jednu zásadu, která je naprosto, ale naprosto stěžejní. 

Guerilla marketing

 

Takhle. Moje marketingová strategie je spíš obecnějšího rázu. Nezapomínejte ale, že jsem freelancer, který má omezenou kapacitu. Nejde mi o velký příliv poptávek, to by mne jen zahltilo a k samotné práci bych se ani nedostala.

Vše směruji k tomu, abych dostávala relevantní poptávky a proměnila je v dlouhodobé spolupráce. Zcela jiný případ je např. e-shop, u kterého platí, že čím více objednávek, tím lépe. Ideální strategie je tedy taková, která padne přesně na míru danému podnikání.

 

3 hlavní body, kterých se držím

  • Dodávat klientům perfektní výstupy.
  • Dodržovat dohodnuté termíny. Kdo mě zná, tak ví, že jsem až nechutně dochvilná. Tři děti, ty už člověka naučí zorganizovat si čas na minuty.
  • Dělat vše pro prosperitu klienta, přinášet hodnotu a návrhy na zlepšení nejen v textech, ale i v dalších oblastech marketingu. Tedy pokud mne něco napadne. A že občas napadne.

Plus jeden navíc. Taky důležitý. Nenabízím pouze dodání textu. Rozumím si s WordPressem, Mailchimpem, Business managerem, Shoptetem a rozpitvám Google analytics.

 

Inspiruji se v guerilla marketingu

Už při čtení prvních stránek knihy Guerilla marketing od Jaye Conrada Levinsona jsem věděla, že tenhle přístup je pro mne to pravé. Nízkonákladový marketing, ve kterém jsou hlavní investicí invence, vytrvalost, čas a znalost oboru. Nevyžaduje vysoké výdaje na reklamu, sází na konzistentní prošlapávání si cestičky k srdci zákazníků.

Když se řekne Guerilla marketing, první asociace padne na nekonvenční kampaně, jejichž hlavním cílem je překvapit a zaujmout. Kampaně vytvořené s minimálními náklady, jdoucí mimo klasická reklamní média. Například vlaječky zapíchnuté v odpadkových koších nebo nepřehlédnutelné nápisy na chodnících. Tak určitě.

Já šokovat nechci. Mně se líbí na guerilla marketingu právě ta konzistentnost, nízkonákladovost a systematičnost. Myslím, že právě tento marketingový přístup je pro freelancery jako stvořený.

 

Marketingem je každý kontakt, který má vaše
firma s kýmkoliv ve vnějším světě. – Jay Conrad Levinson

 

guerilla marketing kniha
Ukázka z knihy Guerilla marketing, Jay Conrad Levinson

 

Moje prezentace v online světě

Využívám mnoha možností, jak se prezentovat. S minimem vynaloženého času, financí a maximem přínosu pro můj byznys.

  • Web s blogem, ceníkem, referencemi a kontakty.
  • Na blog přidávám nový článek většinou jednou za měsíc. Každý článek má trochu jiný cíl. Některý je „povídací“, jiný zase přesně optimalizovaný na určitou frázi s cílem obsadit zajímavé pozice ve vyhledávačích.
  • Upozornění na nový článek posílám na seznam kontaktů. Používám MailChimp.
  • Stránka na Facebooku. Tu využívám spíše okrajově, jen aby bylo vidět, že pořád žiju. Snažím se na ni přidávat příspěvek jednou týdně.
  • Na osobním profilu na Facebooku mám uvedenou profesi copywriter a odkaz na svůj web.
  • Na LinkedInu najdete můj životopis a současnou profesi.
  • Instagram používám jen soukromě, ale také zde jsem nezapomněla na odkaz na web a občas přidám post, ve kterém zmíním svou práci a k tomu přidám několik souvisejících hashtagů.
  • Zaregistrovala jsem se do několika oborových katalogů.
  • Jsem ve Facebookových skupinách, ve kterých se pohybují copywriteri i zájemci o copywritery.

 

A ta hlavní zásada?

Asi vás zklamu. Žádný tajný trik neznám. Jde o zásadu, která platí odedávna. Jednoduše – dělat svou práci dobře. Nic víc, nic míň. Věřím, že tohle je u freelancerů to hlavní, co opravdu dlouhodobě funguje.