Taky už se vidíte na pláži u moře nebo alespoň u rybníka? Přibalte s sebou jednu z těchto knížek. Nezaberou vám místo v tašce, skvěle se čtou a hlavně – jsou plné inspirace nejen pro copywritery a marketéry.
Válka umění, Steven Pressfield
Začínám s tím nejtěžším kalibrem. Tahle knížka vám hrábne hluboko do vašeho tvůrčího svědomí, a je jedno, zda jste spisovatel, malíř, marketingový stratég nebo realitní makléř. Steven Pressfield nastaví zrcadlo vašemu odkládání seberealizace, vyhlásí válku prokrastinaci a důrazně vám vysvětlí, co je tou hlavní překážkou na vaší cestě k úspěchu. Ukáže vám, co je to odpor, jaké na sebe bere podoby a jak s ním bojovat.
Podle Stevena Pressfielda by na světě nebylo válek, rozvodů, alkoholismu a dalších nešvarů, kdyby všichni naplnili svá poslání, šli za svým štěstím a dělali to, k čemu jsou předurčeni. Pokud jste spisovatel, který nepíše, malíř, který nemaluje nebo podnikatel, který je stále zaměstnaný, tato knížka je přesně pro vás.
Ukaž, co děláš!, Austin Kleon
Další perla z mého oblíbeného vydavatelství Jan Melvil Publishing popisuje zdánlivě samozřejmé, ale často nepraktikované. Vychází z jasného pravidla – vaše okolí a cílová skupina se o vaši práci nedozví, pokud jim o ní neřeknete. Je třeba jít s kůží na trh a ukázat světu, co skvělého vzniká pod vašima rukama. Dnešní doba je sebeprezentaci obzvlášť nakloněná. Blogy a sociální sítě jsou tou nejdostupnější cestou. V knížce se dozvíte, jak a proč sdílet každý den alespoň kousek ze svého tvůrčího procesu a jak pomoct druhým, aby vás objevili.
Největší problém, který musí umělec vyřešit, je, jak zařídit, aby si ho všimli.
– Honoré de Balzac
Kraď jako umělec, Austin Kleon
Nelekejte se, žádné nabádání k trestné činnosti a porušování zákona. Krást jako umělec znamená všímat si, studovat, sbírat a přetvářet v nové. Austin Kleon se v knize snaží o odblokování vaší kreativity pomocí uvědomění, že inspirace je nekonečná a je všude okolo nás. Důležité je všímat si správně a nebát se poznatky využit. Inspirace není krádeží, protože dva různí lidé nemohou udělat jednu věc naprosto stejným způsobem. Výsledek bude vždy jiný a vždy originální.
Začni napodobováním toho, co miluješ. Kopíruj, kopíruj, kopíruj. Na konci téhle řady najdeš sebe sama.
– Yohji Yamamoto
Jak získávat přátele a působit na lidi, Dale Carnegie
Světový bestseller minulého století, jehož poselství je platné stále. I když používáme moderní technologie, naše podstata je stále stejná a i přání a základní touhy se nemění. Pro mne tato kniha není jen o mezilidských vztazích. Je především důležitým vhledem do lidské duše.
Ukazuje, po čem lidé touží, co je jejich hnacím motorem a hlavními motivátory. A to je něco, co se v copywritingu setsakramentsky hodí. Knihu bych určitě doporučila všem, kteří komunikují s lidmi, ať už naživo nebo na sociálních sítích, musí občas kritizovat, chtějí ostatní pro něco nadchnout, motivovat a získat na svou stranu.