Psaní pro online prostor je jiné. Nevystačíte si s básnickým střevem. Chcete-li svým textem čtenáře zaujmout a nepustit, doporučuji vám tyto tři knihy pro copywritery. Poradí vám, jak vytříbit vaše textařské schopnosti a posunout psaní na vyšší úroveň.

knihy pro copywritery

Ogilvy o reklamě

autor: David Ogilvy

Davidu Ogilvymu by se o současných možnostech online marketingu ani nezdálo. Kniha, ve které shrnuje své celoživotní zkušenosti, vyšla v době, kdy jsem měla tři roky. Přesto jeho zásady a doporučení stále platí. Je jedno, zda jde o tištěný inzerát nebo post na Facebooku. Cíle jsou stále stejné – zaujmout, odlišit se, prodat. A v tom byl David Ogilvy nejlepší. Byla by věčná škoda něco se od něj nepřiučit.

Co se v knížce dozvíte?

  • Než se pustíte do psaní, nastudujte všechny potřebné informace. Jen tak dostanete skvělý nápad na originální text.
  • Nápady přicházejí z podvědomí. Jděte si zaběhat nebo se naložte do vany a nechte nápady vyjít napovrch.
  • Nemusíte propagovat svůj výrobek jako nejlepší. Stačí, aby byl skutečně dobrý. A dejte to najevo zřetelně a jasně.
  • Titulky čte průměrně pětkrát více lidí než zbytek textu.
  • Nadprůměrnou pozornost přilákají titulky, které čtenáři slibují užitečné informace.
  • Pište texty ve formě příběhu.

Připomíná vám to něco? Tyto poučky jsou v kurzu i dnes. David Ogilvy uměl a byl by nejspíš král reklamy i v dnešní digitální době.

 

Copywriting

autor: Anna Sálová, Zuzana Veselá, Jana Šupolíková, Lucie Jebavá, Jiří Viktora

Copywriteři z přední digi agentury H1.cz sestavili souhrn pravidel dobrého copy. Knížka bude skvělým odrazovým můstkem pro začátečníky i dobrým připomenutím těm zkušenějším. V knize oceníte jasné a stručné informace, rozsah od web copy přes PPC, sociální sítě až po tiskové správy a offline útvary. Potěší vás i příklady z praxe.

Co vás kniha naučí?

  • Nenuťte uživatele přemýšlet. Jakmile během pár vteřin nenajde, co hledá, odejde.
  • Chcete-li, aby byly vaše texty opravdu účinné, je třeba přizpůsobit vyjadřování tzv. cílové skupině.
  • Zkracujte.
  • Lidé na internetu nečtou lineárně, ale skenují. Očima opisují tvar písmena F a chytají se výrazných prvků.
  • Nezapomeňte vyzvat k akci. Jednoduše řekněte, co má návštěvník udělat.
  • Pracujte s unikátními prodejními argumenty.

 

Zbraně vlivu

autor: Robert B. Cialdini

Tato kniha je jiná, než předchozí dvě. Nedovolí vám přeskakovat odstavce a vyzobávat jen to, co vás právě zaujalo. Knihu musíte přečíst od začátku do konce nebo alespoň po jednotlivých kapitolách. Není psaná v copy stylu. Žádné krátké odstavce, podnadpisy a zdůrazněný text. Připomíná spíš beletrii. Napínavou detektivku, která vás nutí číst a objevovat dál a dál. Kniha vás zavede to hlubin lidské duše a osvětlí vám, proč a na základě čeho děláme to, co děláme. Pozor však na zneužívání těchto vědomostí. Pomocí manipulace získáte pouze krátkodobou výhodu, ne stálé zákazníky.

O co budete po přečtení chytřejší?

  • Nejen zvířata, ale i lidé automaticky reagují na spouštěcí mechanismy. Typický příklad, který využívá tohoto poznatku – „Poslední 3 hodiny doprava zdarma!“
  • Potřebu oplácet a revanšovat se máme zakořeněnou. Pravidlo reciprocity je věčné.
  • Nepotřebujete kouzla, stačí poznat pravidla kontrastu. Váš produkt se bude jevit vedle horšího vždy lepším, než ve skutečnosti je.
  • Princip sociálního schválení říká, že považujeme za správné chování to, co považují za správné ostatní.

 

Znáte některou z těchto knih? Máte vlastní tipy?

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Napsat komentář