6 podivuhodných důvodů, proč si pořídit copywritera

Blog o copywritingu píšu už nějaký ten pátek, takže by bylo záhodno shrnout, k čemu je takový copywriter vlastně dobrý. Ale to bych nebyla já, abych na to nešla trochu oklikou. Takže tady máte 6 podivuhodných důvodů, proč si pořídit copywritera.

zdroj: Pexels.com

Copywriter není vy

Copywriter má jednu zásadní výhodu. Není vy. Ne že by na komkoli bylo něco zlého, jen jsme často všichni při psaní vlastních textů zaseknutí ve své bublině, která nám dává klapky na oči a brání v rozletu. „Paní Váňová, my už jsme do toho tak ponořeni. Ty naše texty jsou hrozné. Pomozte!“

Copywriter je osoba zvenčí, která jasně vidí vaši výjimečnost, silné stránky a konkurenční výhody. Mrkne na zákazníky, cílovou skupinu, vše to smíchá a jasně a srozumitelně promítne do textů, které jsou spojovacím můstkem mezi vámi a zákazníkem. Že bych si taky našla copywritera?

Copywriter je tak trochu básník

Umí se nadchnout, rozproudit emoce, vžít se, vcítit se, doslova se vpít. Rozesmát i rozplakat. Mnohdy i sám sebe. Fňuk. Už jste určitě slyšeli, že emoce prodávají, že ano?

Ví, co je to metafora, pleonasmus i konotace

Nechtějte po mně přesné definice. Jde o jazykové jevy a hrátky. Copywriter skládá slova jako zedník cihly. Nehází je nahodile, ale podle jasného řádu. Ví, co textům škodí a co jim naopak pomáhá. Aby po hodinách práce vypadal výsledek hladce a lehce a nezadrhnul se při čtení někde na půli cesty, ale až v mysli čtenáře.

Zná copywriterské triky

Těch je! Já už o nich píšu ve skupině Naučte se psát copywritersky skoro rok a pořád mám pocit, že jsem na začátku. Ono totiž není psaní jako psaní. Třeba taková školní slohovka je vlastně pravý opak copy.

Vidí do lidských duší

Je vlastně psycholog amatér. Pozor na něj. Má vás přečtené a umí vás přimět ke čtení. Ví, po čem toužíte, co vás nakopne k rychlé akci, jak vzbudit zvědavost i touhu koupit.

Psaní ho baví

Píše dobře, píše rád! Jednou se mi takhle manžel dívá přes rameno a říká: „To je příšerný, jak můžeš takhle celé dny psát!“ Můžu. Protože to miluju! (Tady je nutná malá leč důležitá vsuvka. Copywriter jen nepíše, taky studuje podklady a vše promýšlí jako marketér.) Nenuťte se dělat to, co vás nebaví, a raději věnujte čas něčemu, co vám dělá radost a v čem jste dobří. Život je příliš krátký na to psát, když psát vlastně nechcete.

Zdá se vám, že by se vám hodil copywriter? Pak se vám to nezdá! Napište.